Tomat kärring!!!!

Asså fy FAAAAN för kunder ibland asså!!! Ja citerar:

Kärringen: - Me hördde du ja tog faktiskt inga kvist tomater, utan vanliga tomater!!

Jag- Ok.. Ja tyckte att ja såg en kvist me då såg ja la fel..

K- Du.. (Kärringen går o hämtar tomaterna varav att ja då väger en pinne på vågen för o se pris skillnaden varav att ja då märker att d e samma pris på vanliga o kvist tomater)

Jag- *Stönar*

K- (Samtidigt som hon hämtar tmaterna) Ja har vart me om d här förut här o nu ska vi göra d här rätt.

Jag- Jo ja vet att du har vart me om d förut för du va i min kassa då me. (Tanten har asså en annan gång klagat på samma sak, me då fick hon fel o ja rätt för hon hade tagit fel)

K- D e en kvist här som du ser me den e mycke finare än va den e på kvist tomaterna.

Jag- Fast ja kolla nu o d e samma pris på båda sorterna så d spelar ju ingen roll då..

K- Fast ser du på den här kvister att den e mycke finare?

Jag- Ja fast oftast när vi har tomater så e d ingen kvist på dom vanliga tomaterna, me som sagt d spelar ju ingen roll eftersom d va samma pris.

K- Jahaa.. Va d samma pris.. Fast du kan ju följa me mig ner så kan vi kolla tillsammans..

Jag- Me som ja har sagt nu så spelar d ju ingen roll eftersom d e samma pris!! (Höjer rösten)

Varav att ja sen ignorerar kärringen o tar nästa kund o att hon då går därifrån..

ÅHH!!! Blir så trött på männiksor ibland asså!!!!

Annars å har vi vart i mogata idag på morgonen o d va helt underbart! Älskar Mogata o min "andra" familj där nere;) Alvin älskade o va ute o leka me Alex asså;) Dom sprang o skratta o hade dig. Söta barn vi har du, Frida.. Eller hur? ;)

Me nu pallar ja inte skriva me.. E helt slut efter jobbet o nån timma i telefon nu;)

Me ha d så bra imon på jobbet alla som jobbar då.. Själv e man ledig;) Pusselipuss! ;)

Kommentarer
Postat av: SoffiZ

Haha visst e det kul att jobba med folk=) Jag jobbar på flygplats, råkar ut för ungefär samma saker!

2008-04-28 @ 00:09:41
URL: http://soffiz.blogg.se
Postat av: Lise

*asg* Tur att det var DU och inte en pushover som satt i kassan. Jag skällde ut en tant på willys när jag var gravid bara för att hon var så dryg mot en stackars kassörska.

2008-04-29 @ 07:22:59
URL: http://knakelibrak.blogg.se
Postat av: frida

klart vi har söta barn, dom sätaste lixom... alex berättade på dagis att han o Alvin åkt motorcykel hos moffa... sööötis

2008-04-29 @ 18:28:08
URL: http://fridaalexsebbe.bloggagratis.se

Skriv något sött:

Du heter ?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0