Mycke tårar idag:(

Mår så jävla sämst asså:'( Tänker på d här hela, hela tiden o ja e rädd asså. Jävligt rädd! Ja vill inte ha dom där.. E d värt o flytta? Kommer dom låta mig va? Ja klarar mig utmärkt själv me ja tänker på Alvin. Står ja me Alvin på armen så e ja exremt nördig o vill inte säga nått som upprör ifall människan i fråga skulle bli arg o gå på mig.. Rädd e va ja e:(

Vill gärna ha tips på hur ni skulle göra. Sitauationen e den att i vår nya lägenhet (kanske) 3:an så har vi fått en utvecklingsstörd granne. Ja har absolut ingen emot d, me hon förstår inte när man ska lämna nån ifred + att hennes son brukar va o hälsa på henne (han e typ 30) o han e jätte agressiv o har suttit inne för att ha misshandlat en annan man brutalt. Han e oxå utvecklingsstörd.

Ska ja våga bo där me mitt barn? Kommer ja kunna säga att d inte e ok att dom knackar på min dörr o vill komma in. Tänk om ja står där me Alvin på armen o båda kommer o försöker ta sig in. Ja e LIVRÄDD!

E ja töntig? Va skulle ni göra? Som Mattias mamma Carina sa. D kommer fler tåg. Absolut me sen e d super svårt o få en 3:a i söderköping. Hjälp mig!!! Va skulle ni gjort om ni hade en son på 1,5 år o va i mitt läge?

Kommentarer
Postat av: Ida

jag vet inte hur pass aggresiva dom är, men oftast när det gäller utvecklingsstörda så brukar dom lämna en ifred så länge man inte bryr sig om dom.. MEN sen finns det dom som absolut INTE lämnar en ifred & då måste man vara stark & säga emot med mkt bestämd röst men ändå bestämt så att dom förstår !! svårt det där.. Har hon ingen som jobbar hos sig? Dom brukar ju inte få sköta sig helt själva.. Men om jag var dig så skulle jag nog vänta faktiskt, speciellt om dom är så aggresiva som du säger.. INTE värt det om nått skulle hända er i familjen, speciellt lillen ! ne huu! Hoppas det löser sig.. P&K

2008-08-28 @ 22:29:48
URL: http://bubbilishi.blogg.se/
Postat av: johanna

Oj serisöt jag trodde inte de var nåt så allvarligt...

MEN jag skulle ÄRLIGT talat inte våga... men jag är väldigt rädd av mig i måpnga situationer..men jag skulle inte känna mig trygg..

Och jag säger nog så här... tänk på tryggheten FÖRST för en lägenhet går alltid att hitta någon annanstans... kanske inte nu... men de kanske kommer nåt bättre...

men de är bara så som jag tänker...



kramar....

2008-08-28 @ 22:44:13
URL: http://johannakarlssons.blogg.se/
Postat av: Sanna

Lita på din magkänsla. säger den dig att du inte vill så gå på det.. //Kram

2008-08-28 @ 23:54:10
Postat av: Jonna

Pratat med ramunderstaden först!!! Fråga hur det är om dom flyttar dit och dom börjar o hänga efter er..om dom kan sätta den där tanten nån annan stanns!! Kan ju inte va kul för nån o bo där isåfall..

Haha...Dom kan ju flytta till eran gamla lägenhet så kan ju hon ni kanske ska byta med ta deras lägenhet :D.....

Men som sagt...Pratat med ramunderstaden o hör om dom kan göra nått ifall dom blir för jobbiga!

2008-08-29 @ 08:21:48
Postat av: Linda

usch vad hemskt. Jag hade väntat.

2008-08-29 @ 09:02:55
Postat av: tessie

Carro, det är väl ingen skoj att flytta om du ska behöva vara rädd? Tänk när den dagen kommer och alvin förstår och kanske eventuellt blir rädd. Då kanske det är svårt å flytta därifrån. Om du förstår vad jag menar.. ? Men kan förstå bristen på lägenheter gör att man vill ta den, pga Alvin blir ju inte yngre utan äldre.. och vill ha ett eget rum..

Men vad säger Mattias då?



Kram!

2008-08-29 @ 09:58:37
Postat av: carin

jag vet ju vilka dom är. o jag tror faktiskt inte det är nån fara. Håller man bara distans till dom så går det nog bra. ingen annan granne har ju haft problem. Så jag tror nog inte det är nån fara gumman.

2008-08-29 @ 12:36:23
Postat av: Candra

Heej!

Jag har jättesvårt att sätta mig in i din situation som mamma. Det enda jag kan säga är att dom har aldrig besvärat oss på det sättet, aldrig ringt på dörren, gått på oss eller faktiskt ens pratat med oss, el.dyl.

Jag vet att hon är jätteläskig =/ jag har alltid kört på att om hon är i trappen så väntar jag tills hon gått ner/upp för trappen innan jag går.

Som sagt, det är ju svårt att föreställa sig hur du tänker, jag vet ju bara hur man tänker som 'ensam' individ. Hon är inte farlig på nåt sätt, men jag förstår att du reagerar.

Hoppas ni kommer på hur ni vill göra!



Puss & Kram

2008-08-29 @ 12:58:17
URL: http://comatose.blogg.se/

Skriv något sött:

Du heter ?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0