Julafton imon:)

Yeeeey va kul:) Åhh tomten som kommer o allt:) Alvin kommer va helt hypad hela dagen ju:D haha! Nee d ska bli riktigt mysigt..

Me nu ska ja läsa lite bloggar sen blir d fan sängen tror ja.. Finns ju inget bra på tv:S

Måste fråga alla mammor ute i världen en liten fråga oxå. Ja vet att när man e gravid får man inte äta varken mögelost eller brie ost för att d kan skada barnet. Me HUR kan d skada barnet? Ja åt nämligen en macka förut me en av varje pålägg. Syrran käka båda dom grejerna me alla barnen o hennes ungar e d inget fel på, me va kan hända i värsta fall liksom? Ja va ju sååååå sugen ja ja tror ja dog om ja inte fick äta.. Va fan.. 2 gånger på en hel graviditet kan la inte göra sååå stor skillnad tycker man ju inte.. Ja käkar d ju inte varenda dag!

Jaja.. Skit samma! Nu ska ja dra mig! PUSS!

Kommentarer
Postat av: Abbe

Ang mögelost o brie, det kan fu äta så länge det inte innehåller opastöriserad mjölk el. mjölkprodukter. Då kan du få en bakterie (minns inte vad den heter) men det är den som kan skada barnet!

I dag är det väldigt ovanligt att produkteter innhåller opastöriserad mjölk pga massa regler, men läs på förpackningen så är du ju säker!



Det här är ju lite min grej, så hör av dej om du har fler frågor!!



Tittade in här av en slump, kul!



Kram o god jul på er!!

2008-12-23 @ 23:12:16
Postat av: lise

jag var också orolig för det där, men min barnmorska sa att allt är egentligen farligt i för stora mängder och motsatsen. Jag åt några pepparkakor med det när jag var gravid och oskar är ju frisk så. Så du kan nog till och med äta en macka med det idag också utan dåligt samvete.

2008-12-24 @ 09:18:39
URL: http://itsmychaos.blogspot.com
Postat av: F

Det e nåt ämne i det som man kan bli typ förgiftad av tror jag men har för mej att det e mamman som blir mest sjuk.. brie kan du käka, så länge det e pastöriserat... jag mumsade det mesta.. folk har väl ätit det mesta i alla tider... sluta nojja o njut darling! God jul på er!!

2008-12-24 @ 10:53:15
URL: http://weinerhallarna.bloggagratis.se
Postat av: Malin F

Du kan läsa här om varför man inte ska äta vissa saker: http://www.vardguiden.se/templates/Article.aspx?c=2615



Själv tror jag inte dett skett någon skada för att du ätit detta två gånger men man ska nog inte äta för mycket av det.



Kram

2008-12-25 @ 16:48:05

Skriv något sött:

Du heter ?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0