Ja orkar inte mer..

E d så här d ska vara? Ska ja sköta allt me Alvin själv? Inte jämt me oftast? E alla pappor så här? Hur svårt kan d va o ta hand om o leka me sitt barn om mamman nu kanske vill va me sina kompisar? Eller bara få en paus o läsa lite eller nått?

Tydligen så ska d va jävligt svårt.. Me ja har nog mig själv att skylla.. Ja va för slapp hänt o tog hand om allt i början o nu har han lärt sig att ja gör d nu me.. Reagerar ju inte ens längre ju:S

Nee.. Finns d nån som har några tips för så här kan ja fan inte ha d.. Vi e 2 st föräldrar i den här familjen inte 1! O ja e TRÖTT på alla JÄVLA bortförklaringar.. "Me ni satt ju i tv rummet, så vart skulle vi va då?" "Me ja skulle ge han mat fast du hann före" "Me du e ju så bra på o byta blöja så du kan väl göra d" O allt ja säger e bara tjat, tjat, tjat!
JA ME BÖRJA LYSSNA PÅ MIG SÅ SLIPPER JA TJATA!!!!!  Kommer aldrig palla om vi nån gång ska ha fler barn.. Inte förens ja får lite hjälp här hemma!!

Ska te vårdcentralen imon me Alvin.. Han hostar ju tills han inte få luft längre o då tar d svin lång tid innan han kan dra ett djupt andetag igen.. Svin läskigt!! Ska rionga dagis imon o säga att han inte kommer o så ringa vårdcentralen o be om en tid pronto!! Hoppas han sover inatt bara.. För hans egen skull asså. Ja överlever o va vaken me han behöver sova av sig sin feber som fortfarande e svin hög! :S

Nee.. Nu ska ja sätta mig o läsa lite.. Ska sätta mig nära sovrummsdörren för ja e en hönsmamma o ja vill inte att hans ska hosta så han sätter i halsen för då får han verkligen ingen luft.. Kalla mig tönt om ni vill, me ja kan ta d för ja älskar min son!!

None

Kommentarer
Postat av: Johanna

Är det så?? Fan vad nice:D hehe jag har längtat sen i vintras då jag fick nys om de där stället:D Så niu har killen äntligen sagt att vi kan åka.. men inte när:D hehe:D

Och tack för grattis hälsningen:)

Åå tack jo jag måste säga att jag faktiskt ät nöjd med sidan...

den var lite enklare hehe:D

Pusss

2008-06-23 @ 22:43:18
URL: http://johannakarlssons.blogg.se/
Postat av: Linda

Killar med barn är samma som killar med städning. Man måste säga åt de vad de ska göra.. Verkar inte som att de kan tänka vidare långt själva. Tyvärr är nog alla så mer eller mindre.

Hade dock Mats börjat gnälla om jag ville göra nåt skulle han få en FET smäll, för han vet hur jobbigt det är att aldrig få en paus. Som tur är gör han aldrig det.. Hoppas det vlir bättre för dig.

2008-06-23 @ 23:54:40
Postat av: Louise

Tror det är sådär. killar vet nog inte riktigt vad de ska göra eller hur. Eller så är de bara lata. Min syster har samma problem med sin karl ibland tror jag :D

Det är det jag menar med att det nog är skönt o varaa ensamstående. Jag evt ju liksom vad som ska göras och när o hur. Jag behöver inte ödsla energi på o gnälla på någon att han inte gör tillräckligt, jag gör det liksom bara själv. Det går på rutin du vet! Det blir nog bättre ska du se...

O han är ju en riktig liten sötnos den där :D

Kram!

2008-06-24 @ 00:25:09
URL: http://singelmorsan.bloggagratis.se
Postat av: Ida

haha det där känner jag igen, kanske inte allt det med blöj byten och sånt, men laaaaaaaaaaaaaaata karar, usch och fy.. och det spelar ingen roll hur mkt man tjatar för in kommer det inte ändå, man blir bara tjat kärring ist.. ne usch vet du va !! det är bara att stå ut eller lämna skiten.. tyvärr.. tänker på dig iaf ;)

2008-06-24 @ 00:49:08
URL: http://metrobloggen.se/idamanson
Postat av: Emma

Hm. Vet inte vad jag ska säga, men jag känner att jag måste säga nåt. :) Jag vet iaf vad jag inte kan skriva, o det är att jag förstår hur du har det.



Låter läskigt med alvins hosta, hoppas du får hjälp på vc.

2008-06-24 @ 08:31:15
URL: http://irrelevant.blogg.se/
Postat av: frida

du e ingen tönt, jag e precis likadan, hönsmamma ut i fingerspetsarna :) Kan tyvärr inte ge dej nåt råd angående karln :( Hemma e det likadant, han gör saker om jag säger till honom men annars har han noll koll på vad som ska göras... e väl så eftersom vi va hemma mest eller nåt? Ska höra med annelie om hon e sugen på o komma o leka nån dag så kan hon hämta upp dej o alvin på vägen så kan vi gnälla lite om våra karlar :) Pöss

2008-06-24 @ 10:33:50
URL: http://fridaalexsebbe.bloggagratis.se
Postat av: tessie

den nya är : http://teeessie.blogg.se/ :)

2008-06-24 @ 12:13:01
URL: http://metrobloggen.se/ikcor
Postat av: Anonym

Ändringen kommer när personen i fråga fattar att han ska andras inte annars! Själv är jag sten hård, förut gjorde ja allt eller de gör ja ju nu med, men jag tar bara hand om mina och lillens grejer, ligger de smuts kläder på golvet hamnar dom bland hans rena saker haha och tar inte han disken lagar jag bara mat åt mej själv osv! Kram

2008-06-26 @ 08:15:41

Skriv något sött:

Du heter ?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0