Kära kassörer o willys kunder!

This is for you! ;)

Tänkte få ur mig all den skit som ja o mina arbets kamrater snackar om er kunder! Ska nu berätta d så ni kan LÄRA er! :D Fast ja kan lova att allt kommer o fortsätta som vanligt, me då har iaf ja fått ur mig d ja vill säga;)

Let´s go!

*Som ja skrev för några inlägg sen: Pantkvittot/kuponger på bandet! What the fuck?? Va e d för fel på o lägga dom framför mig på den lilla disken ja har där??

* När vi väl e inne på pantkvitton/kuponger. Stå inte o håll dom framför mig tills ja tar dom. Ja håller på me dina jävla varor o då går d mycke snabbare om du bara lägger dom framför mig. Kan d va så svårt?

* Om nu nu ska ha papperspåsar, lägg dom då inte så att dom har ner ALLA "mina pinnar". Fattar ni va ja menar? Dom som man lägger efter sina varor när man e klar. D e SÅ irriterande när ni har ner dom. Samma me o lägga varor som har ner "pinnarna" Tänk på d!

*Bygga berg! What the?? D e ju bara sååå ute! Varför i helvete skulle ni vilja göra d? Dom flesta gör d inte me sen nån gång då o då kommer d nån idiot som bara ÖSER på alla varor så om ja bara rör nått så rasar allt. Me ja brukar då BARA för o jävlas, ta en sak som ligger unders så allt åker ner på golvet o sen lägga te ett- Oj.. D va ju inte meningen.. Me sen le lite hånfullt. Skyll er själva!

* Påsar.. Vilket problem man kan ha me dom;) När ni lägger upp påsarna på bandet, SNÄLLA lägg inte massa jävla varor på dom då. Då tar d ÄNNU längre tid.. Speciellt om d står nån längst ner av bandet o väntar på o packa..

* Ska du ha en påse o inte vill lägga den på bandet. Snälla ta den i handen o gå förbi o säg typ: -Ja tog en påse oxå. Varför vill du slänga påsarna på mig? Varför vill du göra så ja får påsen i ögat? haha! D e sjukt va vissa människor håller på me asså:D

* D här behövs inte ens en förklaring te. Står man i kassan så säger man väl för fan hej???? Eller?? Nee då mina vänner.. Alla gör inte d.. Ja kan gå me på att man inte hör första gången, me står man framför mig o ja säger hej o tittar på dom så kan man inte ha missat d. HATAR folk som inte säger hej o tack.. Ni e mina värsta jävla kunder!!!!!

* När ja nyss har haft en kund som handlat för kanske 2000 kr så förstår ju alla att mitt ena band e fullt. Ja kan inte körda d en millimeter te för då krossas ALLT hon har på bandet. Då när nästa kund kommer me lika mycke så e d la rätt förk´larigt att ja fortfarande inte kan köra bandet.. Ne me då finns d idioter som står o skriker: -Kan du köra bandet?" D finns dom som slår i bandet. Dom som visslar. Dom som sucker MYCKE högt m.m m.m Då mina käääära kunder kan ni ju för FAN ta o titta på andra sidan.. Nee då!! Hande ni vart den kunden så hade ju inte ni velat att allt erat hade krossat. Att ni inte fattar!!!!!

* O d här e me svin irriterande.. Köper man stora grejer så fattar man väl att dom inte behöver ställas upp på bandet? O om ni nu e osäkra.. Fråga! Asså typ backar, vatten/läsk flaskor i fler pack, storpack me toa/hushållsrullar, påsar me hundmat m.m. Ett tips te sommaren. Grillkol o briketter. Ha kvar d i vagnen!!



NU vakna min plutt här så ja får ta hand om han, me ja har MYCKE mer o tillägga så ja lovar o uppdatera snart igen:D

Kommentera gärna om ni håller me eller inte håller me. Alltid kul o höra va andra tycker.. Kassörer som kunder;)

Puss på er alla iaf! ;)

Kommentarer
Postat av: tessie

haha. detta va riktigt intressant och läsa! :) dock för att jag själv redan tänkt på det, men jag har aldrig fått de riktigt bekräftat att ni i kassan också tänker på det. :) good to know, ! :)

2008-05-29 @ 12:19:19
URL: http://metrobloggen.se/ikcor
Postat av: Emma

hahaha, ja, jag svarar väl i egenskap av fd kassörska då. ;)

mm, varuberg är störigt, men även de som köper frukt/grönsaker o inte har det i påsar! (jaa, har faktiskt råkat ut för såna..) att väga typ 10 äpplen men ett i taget är ganska tidskrävande.
eller när det är nåt grymt extrapris på något o det tydligt står "endast 2 per hushåll" eller liknande, o de försöker handla detta en gång i varje kassa..!

.. men det finns ju trevliga kunder också. såna som vi när vi är o handlar :P

2008-05-29 @ 13:45:53
URL: http://irrelevant.blogg.se
Postat av: Frida

Hihi jag hoppas inte jag är en av dom kunderna :-P

2008-05-29 @ 15:11:32
URL: http://absolutefridaa.blogg.se
Postat av: Linda

Shit att du orkar ;) Men visst finns det äropuckon, det gör det överallt.

2008-05-29 @ 16:28:04
Postat av: Zandra

Vem är rolig egentligen? :-D Haha har inte ni gjort precis samma sak? :-D Haha ska läsa dina inlägg o kommentera straxt...orkar inte läsa igenom allt me två vilda ungar just nu bara ;-D puss puss

2008-05-29 @ 16:52:24
URL: http://daisywest.blogg.se
Postat av: Vg

hahahahaha jaa jag säger då det. Jag tror jag klarade mig på allt förutom att jag nog står o håller i pantkvittona tills bandet är tomt o då ger jag fram dom :D
men det är allt kul o höra om hur otroligt korkat folk kan bete sig ibalnd...ojojoj =)
helt klart kul inlägg =)=)=)

2008-05-29 @ 18:51:55
Postat av: Malin Fagerberg

Åh skönt att jag inte är en sån kund som du icke gillar =) Kunde inte ta åt mig av något faktist ;)

2008-05-29 @ 18:58:20
Postat av: Johanna

USch usch jag får hemska minnen och flashbacks... FY fan... jag är så glad att jag slutade för folk är så jälva dum tröga så de finns inte... Dom får fan skylla sig själva när saker åker i golvet när dom byggt berg...
jag gjorde de en gång o tre varor hamnade på min sida av bandet och tog inte upp de.... Hon tittade efter dom men såg dom inte HAHa... Fan dom får skylla sig själva. dom tror att de går så snabbt om dom bara slänger upp allt på bandet på sama ställe men de går såå mycket söligare...
Men de där med när dom lägger på stora saker och sånt.. jag brukade stanna bandet och säga åt dom att ta ner skiten... hatart... Ucsh fy fan vad stolt jag är som sa att jag inte ville jobba där med... hade de gått längre hade de nog slutat illa...
Lycka till gumman... Hoppas att du kanske kan hitta ett roligare jobb... Om de n inte är ditt dröm jobb vill säga:)
//Johanna

2008-05-29 @ 20:05:02
URL: http://onlyonelife.blogg.se
Postat av: sommarbarn88

Hej. Jag har ochså jobbat i affär och förstår precis vad du menar. men bättre att få det ur sig här på bloggen och skriva om dte här än att skälla ut kunderna osm man så gärna vill ibland. Ha det gott!

2008-05-30 @ 15:53:18
URL: http://sommarbarn88.blogg.se
Postat av: Evelina

hahaha klockrent Carro! men som sagt...listan är lång, det har bara börjat! ser fram emot resten som förpestar vår vardag =P

2008-06-02 @ 22:33:46

Skriv något sött:

Du heter ?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0