Ibland undrar man va/om man gjorde/gjort för fel...

Alvin Willnäs Frank! Ja älskar dig från DJUPET av mitt hjärta me HERREGUUUUUD va du kan gå mig på nerverna! Han testar o testar o testar o testar........ Vissa stunder så e ja redo o skjuta mig själv. Som ja sa. Ja älskar han ÖVER allt annat, me denna JÄVLA trots rent ut sagt.

D måste ju va jobbigt för han me. Han vet liksom inte va han gör fast han vet d. Han lyssnar inte för 5 öre o så slåss han o kastar grejer runt omkring sig så d kommer på alla oss andra. Va fan gör man??? Står ut? Ja d e klart, me annars kan ja ju inte göra så mycke annat än o säga åt han att han gör fel. Tålamodet e inte alltid d bästa så en del skrik blir d. Me d värsta av allt e när han gör saker som han inte fattar e farliga. Då skriker ja för att ja blir rädd. Typ som när vi e på väg nånstans o han inte lyssnar o springar rakt ut i vägen. Då skriker ja enbart av rädsla. Ja vill inte att nått ska hända honom ju o eftersom han inte lyssnar så blir d falsett för hans stackars, hönsiga morsa...

O nu när han har lagt sig så känns d inte som om dagen vart så farlig för man står helt enkelt ut. För att ja älskar honom. O ja vet att ja kanske skriker mycke på mina barn, me d e för att ja vill bara att dom ska lyssna o lära sig rätt från början. Man kan inte direkt börja uppfostra sitt barn när dom e 10 för d e enklare o strunta i allt dumt dom gör när dom e små. D e jobbigt me man får ut nått bra av d. Skit samma om dom e odrägliga hemma me e dom borta så vill ja ju att dom ska sköta sig. Ja e en skrikig morsa. Ja vet d! O grejen e att ja vill inte va d så ja försöker verkligen d här me o ta "3 djupa andetag" innan ja lugnt o stilla förklarar varför han/dom gjort fel. Me får man en sko RAKT i ansiktet så e d inte så lätt o chilla.

Ja vill så gärna va en bra mamma. Den bästa. Me d innebär att ja även måste va en elak o tråkig mamma för att mina ungar ska bli ok i högre ålder. Tyck att ja e en hård morsa. Gör d. Me d här e mitt sätt o gör ja fel så får ja väl märka d själv. Ja gör på d sättet som ja tror e bäst o tänker även fortsätta me d.

O nej ja skriker inte jämt, me ja höjer nog rösten för många gånger för tidigt. Kanske redan andra gången ja ska säga åt han att man faktiskt inte får slå lillebror i huvudet me en bil. Andetag, Carro! Andetag.. O tro mig.. Ja försöker. Ja vill inte va den där gapiga o skrikiga mamman. Me för o kunna va en bra mamma så måste ja även ta den tuffa biten.....

Ja hoppas ja duger som mamma te mina barn.. Ja hoppas att när dom e stora att dom kommer tacka mig för allt skrik o gap om o inte springa ut mitt i vägen! Ja älskar er Alvin o Dennis! Ni e mammas allt<3

Kommentarer
Postat av: carin

oh gumman. det kom faktiskt en tår eller två nu.

Klart du gör det du tycker är bra för dina barn, det gör vi alla. Du är den bästa mamman till dina barn som dom kan ha!

2010-06-23 @ 10:02:06

Skriv något sött:

Du heter ?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0